Využijte nabídky pro Vaši domácnost!
Jedině leasingová smlouva Vám zajistí jistotu Vašeho podnikání!
Jsme Vaší zárukou pro chvíle nejistoty.
Atd.
Atd.
Zájmeno „vy“ nás v současnosti atakuje ze všech stran. Neustále se nám reklama, politici a jiní mudrlanti snaží nabízet něco, co vyřeší naše potřeby či potíže. A přitom nás oslovují a oslovují. A myslí to „upřímně“ a mají nás v úctě! A k tomu přesně poslouží velké písmeno u zájmena „Vy“.
Ale ouha! Pravidla praví, že velké písmeno je namístě, když chceme vyjádřit oslovenému úctu, ale měl by to být oslovený jmenovitě, přesně identifikovatelný adresát, a ne po dálnici projíždějící řidič kamionu. Je vhodné velkým písmenem oslovit v korespondenci (papírové i e-mailové) váženého lékaře, nadřízeného nebo klienta, ale nikoliv potenciální kupce v letáku na psí granule.
Stejně tak je velké písmeno možné použít i v textu určeném více adresátům, například při poděkování kolegům, v novoročním přání zaměstnancům apod.
Za nás korektory prosíme – nepřehánějte to s tou servilností!