Dennodenně nás obklopují značky různých výrobků a služeb. Na trhu se předhánějí vozy Renault, Dacia, Peugeot nebo Kia, telefony iPhone, Samsung, Xiaomi, Lenovo nebo finančníci pod hlavičkami Air Bank, Sberbank, Moneta Money Bank atd.
K těmto jménům se můžeme chovat podobně jako ke slovům zkratkovým, takže je v pořádku, když koupíte Dacii a zaplatíte úvěrem ze Sberbanky. Často ale urputní markeťáci známých firem trvají na tom, že jejich značka se rozhodně měnit NEBUDE!
Pak ale naše rada zní: použijte pomocný skloňovaný obecný výraz, aby nás na dálnici nepředjížděl šnečím tempem řidič VOLVO, ale náklaďáku VOLVO.
P. S.: Některé názvy nám rozhodnutí trochu usnadňují, a to když se používají jako nesklonné (bývají často z asijských jazyků), jako např. Subaru, Sony, Huyndai, Daewoo nebo Fuji.